منوی فروشگاه کارتل سرویس

: امتیاز مشتریان

برای اطلاع از موجودی و قیمت با ما تماس بگیرید

فیلتر هوا، از آنجا که این قطعه جزو لوازم مصرفی خودرو بوده و بخاطر نقش مهمی که دارد نیازمند تعویض دوره ای و به موقع می باشد. به همین دلیل یکی از اجزای موتوری است که رانندگان همواره با آن سر و کار دارند.

 

نقش و اهمیت فیلتر هوا

فیلتر هوا در حقیقت وسیله ایست که در ابتدای راه ورودی هوا به موتور خودرو قرار می گیرد و ذرات ناخالص موجود در این هوای ورودی را به خود جذب می کند و همچنین وظیفه کنترل میزان هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد. ذرات آلاینده بسیار زیادی درون هوا هستند که می توانند به خیلی از اجزای موتور آسیب برسانند و آنها را دچار فرسایش نمایند. سوپاپ ها، یاتاقان ها، رینگ های پیستون و همچنین بدنه سیلندرها از قطعاتی هستند که به راحتی مورد فرسایش قرار می گیرند. این ذراتی که باعث آسیب به موتور می شوند عبارتند از گرد و غبار موجود در هوا، دوده، گرده، رطوبت و خیلی از ذرات مضر دیگر. فیلتر هوای خودرو هم همین وظیفه را دارد یعنی از ورود این ذرات به داخل موتور و اجزای آن جلوگیری به عمل می آورد.

 

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا

زمان تعویض فیلتر هوا به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال فیلتر هوای خودروهایی که در شرایط سخت رانندگی قرار میگیرند باید زودتر از خودروهایی که بیشتر در مناطق شهری و جاده ها استفاده میشوند تعویض شوند. اما طبق نظر کارشناسان بهترین زمان برای تعویض فیلتر هوا بین 5 تا 10 هزار کیلومتر میباشد.

 

برند:
سرکان
کد فنی:
SF1330
ساخت کشور:
ایران
مناسب برای:
فیات: سی ینا
کد مرجع:
46420988
مشخصات فنی:
طول فیلتر: ۲97 میلی متر ارتفاع فیلتر: 50 میلی متر عرض فیلتر: 97 میلی متر
افزودن نظر

محصولات مشابه