منوی فروشگاه کارتل سرویس

: امتیاز مشتریان

برای اطلاع از موجودی و قیمت با ما تماس بگیرید

فیلتر هوا، از آنجا که این قطعه جزو لوازم مصرفی خودرو بوده و بخاطر نقش مهمی که دارد نیازمند تعویض دوره ای و به موقع می باشد. به همین دلیل یکی از اجزای موتوری است که رانندگان همواره با آن سر و کار دارند.

 

نقش و اهمیت فیلتر هوا

فیلتر هوا در حقیقت وسیله ایست که در ابتدای راه ورودی هوا به موتور خودرو قرار می گیرد و ذرات ناخالص موجود در این هوای ورودی را به خود جذب می کند و همچنین وظیفه کنترل میزان هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد. ذرات آلاینده بسیار زیادی درون هوا هستند که می توانند به خیلی از اجزای موتور آسیب برسانند و آنها را دچار فرسایش نمایند. سوپاپ ها، یاتاقان ها، رینگ های پیستون و همچنین بدنه سیلندرها از قطعاتی هستند که به راحتی مورد فرسایش قرار می گیرند. این ذراتی که باعث آسیب به موتور می شوند عبارتند از گرد و غبار موجود در هوا، دوده، گرده، رطوبت و خیلی از ذرات مضر دیگر. فیلتر هوای خودرو هم همین وظیفه را دارد یعنی از ورود این ذرات به داخل موتور و اجزای آن جلوگیری به عمل می آورد.

در صورتیکه از فیلتر هوای نامناسب برای خودرویتان استفاده نمایید ذرات ریز آلاینده وارد موتور شده و قطعاتی که قبلا ذکر شده را مورد فرسایش قرار میدهد و صدمه بسیار زیادی به موتور وارد میکند. همچنین این قطعه تاثیر بسیار زیادی در مصرف سوخت خودرو دارد و با تعویض آن به وضوح میتوان کاهش مصرف سوخت را در خودرو احساس کرد. موتور خودرو برای شروع کار خود نیاز به ترکیب مناسبی از سوخت و هوا دارد که نسبت آنها به یکدیگر 14.7کیلوگرم هوا با 1 کیلوگرم بنزین میباشد که به آن نسبت استوکیومتری نیز میگویند. پس اگر فیلتر هوا به خوبی مقدار هوای عنوان شده را تامین نکند به جای آن بنزین استفاده میشود که نتیجه آن چیزی جز افزایش مصرف سوخت نیست. پس تعویض به موقع این قطعه مهم از لحاظ اقتصادی بسیار منطقی است زیرا هزینه تعویض آن با هزینه ای که باید برای تعمیر موتور انجام داد به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند.

برخی مواقع اتفاق میوفتد که رانندگان برای کاهش هزینه های نگهداری خودرو اقدام به بادگیری کردن فیلتر هوا به جای تعویض میکنند، به این معنا که فیلتر هوای کثیف را با استفاده از باد غبار روبی میکنند و از آن مجددا استفاده میکنند که این عمل باعث از بین رفتن الیاف کاغذی فیلتر شده و عملکرد آنرا پایین میاورد.

 

برند:
سرکان
کد فنی:
SF1298
ساخت کشور:
ایران
مناسب برای:
هیوندای: سانتافهCM2700cc(2006/2009)
کد مرجع:
28113-2B000
مشخصات فنی:
طول فیلتر: ۲67 میلی‌متر - ارتفاع فیلتر: 63.5 میلی‌متر - عرض فیلتر: 174 میلی‌متر
افزودن نظر

محصولات مشابه